dijous, 24 de desembre del 2009

Competències digitals del mestre

El fet de realitzar una activitat com el que no sé hens va servir per adonar-nos de les coses que no sabem fer amb l'ordinador o les que si sabiem utilitzar però no sabiem quin nom tenien, les competències bàsiques hens han donat aquesta possiblitat, però com a futurs docents hem de estar al dia en tot moment i apendre coses en qualsevol lloc i en qualsevol moment, per això aquesta entrada relaciona els conceptes que hem aprés a classe amb les que expliquen algunes pàgines com la UNESCO o la ISTE, a continuació us mostro alguns exemples:


Normes de la UNESCO


Nocions bàsiques de tecnologia.

- Els docents han de garantir un accés equitatiu a la utilització de la tecnologia.

Aquest punt de la UNESCO el podríem relacionar amb el tema de moda com són els llibres digitals. Els docents de les escoles han de proporcionat a tots els infants de l'escola un ordinador sense discrepàncies ni desigualtats, per raça gènere, cultura o religió.

Aprofundiment de coneixements.

- Els docents han de ser capaços d'utilitzar xarxes de recursos per ajudar als estudiants a col·laborar, accedir a la informació i comunicar amb experts externs, a fi d'analitzar i resoldre els problemes que s'hagin escollit.

Aquest punt el relaciono amb el fet de donar pàgines com xtex, edu365 o educàlia, als nostres alumnes per a que no ja que aviu dia tenim molta informació a la xarxa i de vegades els alumnes poden confondre conceptes.


Creació de coneixements

- Els docents han de tenir la capacitat necessària i mostrar la inclinació adequada per experimentar, aprendre contínuament i utilitzar les TIC amb vista a crear comunitats professionals del coneixement.

Els docents han de saber mostrar la seva informació per a enriquir a la resta de companys, tant del mateix lloc de treball com companys de la feina de docent.

Normes de la ISTE

Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents.

- Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis.

Els docents han de poder proporcionar diferents activitats per a poder avaluar als alumnes com per exemple el fet d'acabar de realitzar un power point.

- Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat.

Els docents han de ser capaços d'explicar als seus alumnes el fet de reconèixer la informació i seleccionar-la. Així com la privacitat i la copia il·legals, en el nostre cas ha estat amb el creative commons.

Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants

- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions.

Els docents han de ser capaços de resoldre els seus dubtes i errors. En el nostre cas crec que no hem fet cap exercici per a resoldre els nostres dubtes ja que no seria la manera correcta, però el que si que hem fet ha estat realitzar un blog i utilitzar alguns programes sense saber com s'executaven.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada